Στο σχολικό έτος 2009-2010 στο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΓΕΡΓΕΡΗΣ εφαρμόσαμε Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με θέμα την ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ.
Ο τίτλος του προγράμματος είναι <<ΚΥΚΛΟΦΟΡΩ ΜΑ …ΔΕΝ ΑΔΙΑΦΟΡΩ-ΔΕΘΕΙΤΕ ΜΕ ΤΗΝ ΖΩΗ>>
Κριτήριο επιλογής του θέματος ήταν το ενδιαφέρον των μαθητών να αποκτήσουν πρακτικές δεξιότητες για την προσωπική – σωματική ανάπτυξη τους.
Μέσα από το φετινό πρόγραμμα το οποίο υλοποιήσαμε, προσπαθήσαμε τόσο οι μαθητές όσο και οι οικογένειες τους να αποκτήσουν έγκυρες γνώσεις-πληροφορίες για θέματα που αφορούν τη σωστή οδηγητική συμπεριφορά. Η εφαρμογή του προγράμματος είχε ως κύριο στόχο να συμβάλει μέσα από την ενεργητική, βιωματική μάθηση στην αλλαγή στάσης και συμπεριφοράς των μαθητών όσον αφορά την εφαρμογή των κανόνων κυκλοφοριακής αγωγής.
Η μέθοδος που κυρίως ακολουθήθηκε ήταν αυτή της ομαδο-συνεργατικής,
με απευθείας διάλογο και καθοδήγηση τόσο στον υπεύθυνο-αρχηγό της
κάθε ομάδας όσο και σε όλα τα μέλη της ομάδας.
Ήδη από τα τέλη Νοεμβρίου καταρτίστηκε ένας πλήρης προγραμματισμός και καταμερισμός των εργασιών ο οποίος έγινε σεβαστός από όλους τους συμμετέχοντες.
Ο προγραμματισμός χωριζόταν σε 3 φάσεις: έρευνας, αξιολόγησης και παρουσίασης του υλικού.
Συγκεκριμένα:
- Ψάξαμε και βρήκαμε πληροφορίες από το διαδίκτυο, τη βιβλιοθήκη και τον τύπο.
- Δημιουργήσαμε 2 αφίσες με θέμα τους κανόνες του Κ.Ο.Κ.
- Φτιάξαμε 2 κατασκευές (ενός σελιδοδείκτη και ενός ωρολογίου προγράμματος ) οι οποίες μοιραστήκαν στα παιδιά του Δημοτικού σχολείου Γέργερης και σε μαθητές σχολείων της πόλης του Ηρακλείου.
- Γράψαμε σχετικό άρθρο το οποίοι δημοσιεύθηκε στον τοπικό τύπο .
- Καταρτίσαμε ερωτηματολόγιο και δημοσιοποιήσαμε τα αποτελέσματα του.
- Πήραμε συνέντευξη από παιδί του χωριού που είχε ένα σοβαρό τροχαίο ατύχημα.
- Προβάλλαμε αρκετά βίντεο σε όλα τα παιδιά του σχολείου.
- Τέλος συμμετείχαμε σε πρόγραμμα του Κ.Π.Ε Ρούβα όπου και αφήσαμε το ….ενεργειακό μας αποτύπωμα.
Σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος οι εργασίες του παρουσιαζόταν σε
ειδικό πίνακα Αγωγής Υγείας σε κοινόχρηστο χώρο του σχολείου.